Salgs-og leveringsbetingelser er gældende i henhold til købeloven.

 

Fortrolighed/sikkerhed

Dine oplysninger om navn, adresse, telefonnummer osv. behandles fuldt fortroligt, og bruges til at ekspedere din bestilling.
Lovgivningskrav til erhvervsdrivendes regnskaber indebærer, at vi er nødt til at opbevare dine personoplysninger i fem år.
Kreditkortoplysninger formidles via Perlenodense.dk til PBS på en sikker og krypteret SSL forbindelse og gemmes ikke af Perlenodense.dk.
Personoplysninger transmitteres til Perlenodense.dk i ikke-krypteret form og gemmes i en database på en sikker server, hvortil der ikke er direkte adgang fra Internettet.
Vi videregiver naturligvis ikke dine personoplysninger til tredjemand.

Ombytningsret & returret

Fortryder du – mod forventning – dit køb, kan du indenfor 14 dage efter varemodtagelsen returnere den til Perlenodense.dk hvis du ønsker pengene retur. 
Ønsker du at ombytte til anden vare, kan du indenfor 30 dage efter varemodtagelsen sende den retur til os. 

Pakker sendes retur til adressen: Perlen, Åløkke Alle 32, 5000 Odense C

Vi refunderer ikke fragtudgiften i forbindelse med returneringen af en vare.
Ved returneringen af en vare, skal denne vare være ubrugt og i original emballage.

Vi beder dig om at vedlægge en kopi af fakturaen på den pågældende vare, samt et note om hvad du ønsker ombyttet til eller om denne skal returneres. 
Når vi har modtaget varen under de givne betingelser, ombytter vi til en anden vare, eller indbetaler det fulde beløb på din konto.

Julegaver - returnering og ombytning

Du har altid 14 dages returret på dit køb fra varemodtagelsen (den dag posten har leveret din pakke) hvis du ønsker pengene retur. 
Dog bytter vi gerne din julegave til anden vare helt frem til 24. januar 2022. 

Vi refunderer ikke fragtudgiften i forbindelse med returnering / ombytning af en vare. 
Ved returnering eller ombytning af en vare, skal denne vare være ubrugt og i original emballage.

Vi beder dig om at vedlægge en kopi af fakturaen på den pågældende vare, samt et note om hvad du ønsker ombyttet til eller om denne skal returneres. 
Når vi har modtaget varen under de givne betingelser, ombytter vi til en anden vare, eller indbetaler det fulde beløb på din konto.

Reklamationsret

Der gives efter købeloven en reklamationsret på 24 måneder.
Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl eller mangler ved produktet, som er opstået indenfor 24 måneder efter købet.
Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.

Slitage opstået som følge af forkert brug af varen er heller ikke omfattet reklamationsretten.
Ved eventuelle fejl eller mangler, som er opstået ved normal anvendelse af varen, skal du blot kontakte os hurtigst muligt. 

Produktionsfejl:
Dækker over fejl i produktionen. Et eksempel kan være hvis smykket har tabt sten eller forgyldning inden for meget kort tid. Hvis et øsken er gået op eller en lås der pludselig ikke vil lukke.

Slitage:
Hvis smykket har været brugt, må det forventes at der kan ses slitage. Dette dækkes ikke reklamationsretten. Fx vil forgyldninger og ruthineringer slides med tiden, da det er en tynd overflade.

Forkert brug:
Hvis smykket har fået skader som følge af fejlagtigt brug, dækkes det ikke af reklamationsretten. Et eksempel kan være hvis smykker har ændret farve ved at ligge frit fremme i sollys, været udsat for cremer, parfumer, rengøringsmidler, ikke været taget af ved bad/vask mm. Dette vil med tiden kunne misfarve smykker, give mørke pletter mm. Ligesom (tynde) kæder nemt kan rives op i enten kæde eller lås, særligt hvis disse ikke tages af om natten eller ved fx sport. Knækker kæden eller rives låsen op, vil det derfor ikke ses som en reklamation, men forkert brug.

Knækker kæden inden for de første 3 måneder, ses denne som godkendt reklamation.

Naturlig syre i huden
Betyder at fx en ørering kan blive sort/misfarvet på stikken der går igennem øret. Du kan forsøge at rense med en pudseklud eller smykkerens. Dette er ikke en reklamation. Dette ses oftere på forgyldte smykker.

Deforme smykker:
Betragtes som forkert brug af smykket, og er dit smykke først blevet deform, må du også forvente at eventuelle sten kan falde ud, overflader krakelere mm.

Omlevering eller ophævelse af dit køb.

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mail@perlenodense.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

 

Uafhentede pakker 

Hvis du vælger ikke at afhente din pakke vi har sendt til dig, fratrækker vi portogebyren dit refunderingsbeløb, når vi modtager pakken hos os. Ligeledes koster det 45 kr. for at få pakken tilsendt igen. 

Ved returnering

Husk at vedlægge kopi af faktura. Husk ligeledes at gemme postkvittering som dokumentation for, at varerne er returneret til Perlenodense.dk.
Er det en forkert vare, du har fået tilsendt, beder vi dig returnere som almindeligt brev og vi betaler selvfølgelig denne porto.
Hvis det er muligt, sender vi en ny vare til dig, hvis ikke indsætter vi det fulde beløb på din konto.

 

 

Kan jeg bare lade være med at hente min pakke?
Hvis du vælger ikke at hente din pakke vi har sendt til dig, fratrækker vi portogebyret dit refunderingsbeløb, når vi modtager pakken hos os.

Levering

Vi sender din ordre ud hurtigst muligt - hvis lager haves - indenfor 1-4 hverdage.
Hvis udsendelsestiden, mod forventning, er længere end det anførte, kontakter vi dig hurtigst muligt via e-mail eller telefon.

Leveringstiden afhænger af valgte leveringsmetode. 
GLS - tager som regel 1-2 hverdage fra pakken er afsendt. 
PostNord / Frimærke - Kan tage fra 2-8 hverdage efter pakken er afsendt. 

Alle bestillinger foretaget på Perlen, som sendes uden for EU, er kundens eget ansvar at indfortolde i leveringslandet.

Det er kundens eget ansvar at oplyse korrekt leveringsoplysninger, når der ligges en ordre.
Vi beder Dem derfor venligst at dobbelttjekke oplysningerne.

Leveringsomkostninger

Vi tilbyder fri fragt på alle ordre, dog uden nogen form for tracking. Disse pakke sendes med PostNord / Frimærke. 
Hvis du ønsker tracking, kan du vælge GLS Pakkeshop, eller GLS privat, hvilket er gratis ved køb for over 500,-.

Forudbestillinger

Ved køb af forudbestillinger/pre-orders, vil hele ordren først blive sendt på udgivelsesdatoen for den givne forudbestilling.
Der vil ikke blive lavet delvis forsendelser.

Forbehold

Perlenodense.dk forbeholder sig ret til at annullere modtagne ordrer uden yderligere begrundelse.

Der tages forbehold for udsolgte varer, for fejloprettede priser og billeder, leveringssvigt og afgiftsændringer.

Betaling

Hos Perlenodense kan du betale med de gængse kreditkort: Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Visa Electron, American express.
Derudover er betaling via PayPal og bankoverførsel mulig.
Ved valg af bankoverførsel, afsender vi ordren efter betalingen er registreret på kontoen.

Vær venligst opmærksom på, at beløbet bliver trukket i den valuta som din konto står i. 

Vi hæver betalingen på afsendelses dagen.

Priser

De oplyste priser på hjemmesiden er kun gældende i webshoppen og kan derfor ikke forefindes i den fysiske butik

Sikkerhedsadvarsel

Grundet den lille størrelse af vores produkter er der en risiko for at børn kan forsøge at spise og dermed sluge eller blive kvalt af disse produkter.
Vi anbefaler derfor at holde smykker væk fra børn under alderen 5.